Support

FJÄRRSUPPORT



Fjärrsupport är vårt smidiga sätt att hjälpa dig när som helst och var som helst.
Genom vår fjärrsupport kortar vi vår arbetstid och minskar transportavgifterna, för dig som avtalskund innebär det så klart billigare support och kortare väntetider.

Klicka på ikonen till höger för att ladda ner det nödvändiga programmet för att börja fjärrstyrningen.

 
Villkor för Protelo fjärrsupport

Genom att acceptera dessa villkor i två steg ingår du som befintlig kund till Protelosolutions AB, 556632-0361, (”Protelo”) ett avtal om tilläggstjänsten Protelo fjärrsupport i samband med din kontakt med supporten på Protelo.
Genom att ladda ned applikationen Protelo/TeamViewer öppnar du i ett första steg din dator för supporten på Protelo. Nästa steg är att ge supporten inloggningsuppgifter och genom det godkänner du som kund att fjärrstyrning sker och släpper in supporten i din dator. När du gör det godkänner du samtidigt att det sker på dessa villkor. Driften kommer att behöva information från dig innan de via fjärrstyrning går in i din dator och under tiden supporten letar efter fel inne i den.
Det kan inte garanteras att Protelo kan komma in och fjärrstyra din dator eftersom det påverkas av exempelvis nätverksstruktur eller brandväggar i ditt system.
Protelo ansvarar inte heller för om din dator mot förmodan går sönder eller att problem uppstår till följd av fjärrstyrningen.
Protelo använder endast beprövade metoder och så hög säkerhet som möjligt i sina system men kan inte garantera säkerheten eftersom kommunikationen mellan din dator och våra system sker i öppet nät.
Protelo kan inte hållas ersättningsskyldig för eventuella skador som orsakas av den använda programvaran Protelo/TeamViewer eller det supporten gör för att hjälpa dig, om inte ersättningsansvar enligt lag kan påvisas av dig som kund.

Du accepterar slutligt dessa villkor och att Protelos drift går in och fjärrstyr din dator genom att ge supporten adress och lösenord till din dators TeamViewerapplikation.